THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, January 5, 2010

kenapa mesti hipokrit..?

Kenapa mesti hipokrit

Sebelum aku berceloteh panjang aku nak tanye korang satu soalan yyang agak 'psiko'..
Jawab dengan jujur dan ikhlas dari hati korang sendiri..
TOLONG..
Adakah korang semua HIPOKRIT..?
Dengan jujur dan telus serta hati yang iklas aku mengaku dengan jujur..aku hipokrit..
Haha..
Kenapa ye..?
Entah la aku pun tak tahu..
Tapi ape maksud sebenar hipokrit ni..?
Orang hanya tahu cakap,tapi dia orang tak tahu maksud yang tersurat..
Silap hari bulan,terkene kat batang hidung sendiri..
Aku pun masih cari jawapan yang sesuai, kenapa perlu hipokrit dalam hidup untuk mendapatkan sesuatu dan juga ketika melakukan sesuatu..
Aku tulis bende ni bukan lah suka-suka..
Tapi tiba-tiba je aku macam nak berkongsi dengan orang lain pasal sikap dan perangai manusia..
Sekali lagi..
Adakah korang sudah bagus @ benar-benar menjadi diri korang ketika membaca blog aku (ketika ini)?
Kadang-kadang, kita cuba 'control' perangai kita bila bercakap @ berkomunikasi dengan rakan-rakan, jiran dan orang yang berada di sekeliling kita..
Kalau dekat rumah, dengan mak n ayah mesti cakap sebagai anak yang soleh, kalau dengan kawan nak cakap 'mesti ada gaya',dengan orang yang tak kenal mesti nak control baeeekkk punyeee..
Hipokrit tak..?mengaku jelah korang pun cam tu..
Okay,berkomunikasi memanglah penting bagi mengelakkan orang menganggap kita ni kurang sopan..
Kita 'terpaksa' senyum dengan mereka..memandang mata mereka..melayan karenah mereka..dll..
Tapi, bagi aku ini jugak hipokrit..
Kenapa agaknye..?
Yelah, kita buat semua tu sebab hanya tak nak orang tu kecewa dengan kita..
Okay memang betol..Aku pun x suka kalau orang buat aku cam tu..
Tapi perlu ke kita ikut apa yang buku motivasi tu kata..

1.Apabila bercakap pandang mata rakan..
2.Senyum kepada mereka..
3.Berikan kata-kata perangsang
4.Sentiasa menjadi yang terbaik untuk mereka..

Belilah mana-mana buku motivasi..
Empat perkara diatas mesti ada kat dalam buku tu..
Confirm..!
Sikap @ perangai pula..
Bila keluar dengan kawan, mesti tiba-tiba nak tukar watak..
'Aku dah dewasa,so aku kena la berlagak dewasa dengan kawan-kawan aku'
Mesti ada kat dalam kepala korang kan bila keluar dengankawan-kawan..?
Jangan tipuu..!
Kenapa bila dengan kawa-kawan bercakap @ sikap nak kena ada gaya ha..?
Tak faham la..
Tapi yang peliknya,bila dengan mak dan ayah, semua itu hilang..
Lakonan semata-mata..
Aku PELIK~
Jadi korang jangan la cakap dengan kawan-kawan korang yang dia orang hipokrit..
Korang pun sebenarnye hipokrit..
Aku pun sama..!
Haha..
Daripada tak tahu apa-apa pasal blog ni, terus dah pandai nak cakap pasal HIPOKRIT
Hah! Hipokrit kan aku..?




;Sape hipokrit kat sini,tinggalkan comment!

4 comments:

Unknown said...

ewah3..
gle ah da pdai talk bout hypocrite dowl..hehe

Syareena Rahmat said...

hahah. kecoh je nak bebel pasal hipokrit!
i bet you! All people in this world are being hypocrite because they don't want their lover be sad. hah. speaking karat aku kat situ aku hentam je. haha. oh, chill laa. semua orang hipokrit. hipokrit sepupu sepapat dengan menipu. ahh. complicated baik aku senyap diam diam kejap =_='

Beel Danial said...

so..
sekarang susah nak cakap kan..?
sorang pon x leh bagi jawapan yang memuaskan..
emm..

naque ariffin said...

aku adalah aku.
diri aku milik aku..
say no to hypocrite..
like tuuuuuuttttt!